BMW, Audi și Mercedes lansează campanii de angajare serioase și nu pentru ingineri pe partea de mecanică, ci pentru partea de software.
Prototipul autonom al companiei Google i-a stimulat pe producătorii germani să investească în mii de noi angajați pe partea de software, cu o creștere a forței de muncă cu aproximativ 5%. Această decizie a venit din partea celor trei mari companii după ce au cumpărat serviciul Nokia maps în anul 2014 cu 2,5 miliarde de euro.

Cel mai recent proiect al BMW este o mașină care are același design și aceleași dotări ca o seria 5 normală, însă cu limitările corespunzătoare. Mașina este discretă, iar funcționalitatea sa (fără șofer) este limitată la autostrăzile nemțești, fără tehnologia necesară de a interpreta intersecții sau sensuri giratorii.
Compania a declarat pentru The Guardian că speră ca mașinile super-automatizate să fie pregătite pentru a fi date în folosință în jurul anului 2020.

Michael Aeberhard, cel care se ocupă de proiectul BMW, estimează că după anul 2020 modelul va putea fi lansat pe piață; asta înseamnă că șoferul va putea face orice altceva în afară de condus: își va putea verifica mailurile, va putea vorbi la telefon, va putea citi știrile etc. Mașina „super-inteligentă” își va cunoaște însă limitele, iar în momentul în care va simți o astfel de situație limită va alerta șoferul cu 15-20 de secunde înainte că este cazul să intervină.

Google, în schimb, abordează o altfel de direcție. Modelul Google își propune o autonomie 100%, o mașină capabilă să reacționeze schimbărilor bruște și eventualelor accidente pe care le presupune un bulevard aglomerat. Conform site-ului companiei, mașinile vor avea senzori meniți să detecteze obiecte aflate pe o distanță de două terenuri de fotbal american (un teren = 100 x 50 metri) în toate direcțiile, incluzând pietoni, bicicliști și vehicule, până și pungi de plastic care zboară prin aer sau păsări.

Prototipul Google a evoluat în ultimii câțiva ani – au dispărut volanul, pedalele, designul din interior este destul de special, iar mașina în sine are ca sursă de energie bateriile electrice.

Peste 1,2 milioane de oameni sunt uciși anual în accidente de mașină în Statele Unite, iar intenția Google este să înlăture în totalitate „greșeala uman”. Dacă planurile lor vor prinde viață, atunci modelul nemțesc va rămâne în urmă în această cursă a tehnologiei.

 

Leave a comment

Lasă un răspunsAnulează răspunsul