Cele 33 de milioane de oameni care îl urmăresc pe acest „rege al YouTube-ului” depăşesc lejer numărul locuitorilor din Grecia, Suedia şi Ungaria la un loc. Filmuleţele sale au acumulat nici mai mult, nici mai puţin de 4.100 de milioane de vizualizăriri, iar beneficiile financiare nu sunt nici ele rele – doar veniturile din publicitate ajung la 3 milioane de auro pe an. Este vorba, bineînţeles, de inconfundabilul PewDiePie.
În spatele acestor cifre fabuloase se află tânărul suedez Felix Kjellberg care, la numai 25 de ani, a reuşit să îşi transforme canalul de YouTube în cel mai popular canal al anului 2014 şi toate acestea făcând ceea ce îi place cel mai mult: să se joace pe calculator.
PewDiePie a pus bazele averii sale demonstrând abilităţile sale de gamer. Astfel, a început să îşi înregistreze jocurile şi le punea la dispoziţia utilizatorilor de pe YouTube care aveau ocazia să se amuze de reacţiile lui, să îi asculte criticile sau să îi înveţe trucurile. A devenit atât de faimos încât apare şi în South Park!

Iubita lui – regina YouTube-ului
Pe lângă succesul pe plan profesional, tânărul şi-a găsit şi jumătatea cu ajutorul internetului. Pe iubita sa, italianca de 22 de ani Mariza Bisognin, a cunoscut-o pe net în urmă cu 4 ani, când prietenii ei au convins-o să se uite la nişte filmuleţe cu „un idiot care se joacă pe calculator”.
La puţin timp după ce s-au cunoscut online, Felix s-a urcat într-un avion spre Italia ca să-şi cunoască iubita; „Le-am lăsat un bilet părinţilor mei şi mi-am cerut scuze că nu pot să plimb câinele”, spune tânărul pentru Sweriges Radio. Mariza îl aştepta la aeroport, iar de atunci cei doi nu au mai stat nicio secundă despărţiţi.
Acum locuiesc împreună în Brighton şi şi-au transformat viaţa într-un soi de reality show. La fel ca iubitul ei, şi Mariza are un canal de YouTube (CutiePieMariza) şi are mai mult de 4,8 milioane de oameni care o urmăresc pe net. Oamenii care au dat subscribe canalului ei, pot afla de la tânăra italiancă atât sfaturi despre vestimentaţie, înfrumuseţare, cât şi lucruri personale din viaţa de cuplu pe care o are cu Felix – de exemplu, poţi afla cum şi-au petrecut cei doi Ziua Îndrăgostiţilor, stând acasă şi gătind brioşe.

https://www.youtube.com/watch?v=T1i619JOwnw

 

De la inginer la gamer
Felix a studiat inginerie industrială la Universitatea Tehnologică din Chalmers, în Göteborg, o facultate care nu era pe placul lui, ci pe al părinţilor săi (ambii directori executivi a două întreprinderi din Suedia).
Fără îndoială, Kjellberg considera că viaţa de inginer nu era potrivită pentru el, nu reuşea să se adapteze şi nu îi plăcea deloc ce făcea. „Mi-am dat seama că eram complet diferit de colegii mei cu care nu aveam nimic în comun”, spune Felix în revista Icon, unde adaugă: „N-a fost deloc uşor să îi anunţ pe părinţii mei că renunţ la cariera de vis de la Chalmers ca să stau acasă să mă joc pe calculator”.
Deşi părinţii tânărului nu au fost deloc de acord şi i-au spus că nu o să reuşească să facă nimic în viaţă dacă stă acasă şi se joacă, se pare că s-au înşelat amarnic. Treptat, canalul lui PewDiePie a atras atenţia companiei Marker Studios, companie Disney care acţionează drept manager pentru mai mult de 55.000 de canale de YouTube. Şi-au asumat riscul, fără să ştie că, alocând proiectului mai mult de 1,3 milioane de euro, câştigurile lui Felix vor avea o marjă de profit de 97%.

Alţii ca Felix
Pe lângă Felix, mai există tineri care au făcut bani serioşi din jocurile pe calculator. Tânărul spaniol Carlos Ocelote Rodríguez este unul dintre ei – nu are încă 25 de ani şi câştigă anual între 600.000 şi 700.000 de euro din contracte de publicitate şi din premii.

Lorenzo Ostuni alias Favij

Lorenzo Ostuni, cunoscut mai bine pe numele de Favji, este cel mai tânăr dintre cei trei. Are 19 ani şi tot ce trebuie să facă este să se filmeze în timp ce se joacă pe calculator, să facă feţe amuzante şi să spună glume sau lucruri haioase. Pentru o astfel de zi de muncă, Favji câştigă lunar la fel de mult ca şeful NASA şi are mai mult de 32 de milioane de oameni care îl urmăresc pe YouTube.

Sursă: www.elconfidencial.com