E vară, e cald, soarele strălucește, iar temperaturile sunt din ce în ce mai mari. Pentru toți vara este anotimpul în care dăm jos straturile de haine de pe noi, dar ar putea fi și o bună oportunitate de a da jos și kilogramele în plus pe care le-am acumulat în sezonul rece.
Vara este momentul de a obține greutatea dorită, iar natura ne ajută din plin. Ideal ar fi ca în această perioadă să alegem o dietă bazată pe fructe și legume pe care le găsim din abundență în acest sezon. Potrivit http://www.sfatulmedicului.ro, kilogramele se vor reduce, iar sănătatea organismului nu va avea de suferit, dimpotrivă: vitaminele și mineralele esnțiale îi vor stimula funcțiile vitale și vor face minuni pentru întregul corp.
Dacă veți urma indicațiile specialiștilor și veți consuma zilnic echivalentul a patru patru boluri de fructe și legume proaspete, precum și trei porții de lactate degresate sau semidegresate, sunteți pe drumul cel bun către o dietă tocmai potrivită pentru vară, iar organismul se va aproviziona cu o multitudine de vitamine, minerale, fibre și nutrienți esențiali.

Fructele și legumele pot fi soluția ideală

 Fructele pot influența și nivelul glicemiei, deoarece pot modula cu succes procesul degradării enzimatice a glucidelor, încetinind acest proces. Astfel glicemia nu va crește foarte mult după masă, ci treptat, de-a lungul mai multor ore, ceea ce influențează în mod favorabil senzația de foame cu care ne vom confrunta pe parcursul zilei. Foamea va apărea mult mai târziu, și astfel ne vom putea ține cu adevărat de dietă. Alte beneficii ale consumului de fructe și legume bogate în fibre sunt înlăturarea constipației și a balonării, dar și scăderea colesterolului, acestea influențând indirect și reducerea greutății corporale.

Roșiile și ardeii indicate de specialiști pe timp de vară

 Roșiile și ardeii sunt printre cele mai bogate surse de vitamina C, vitamina A și licopen. De exemplu, o roșie de dimensiuni medii este destul de săracă în carbohidrați, are doar 35 de calorii, însă oferă organismului 40% din necesarul zilnic de vitamina C și 20% din necesarul de vitamina A. Specialiștii afirmă că o dietă bogată în roșii poate fi privită precum un important adjuvant terapeutic împotriva cancerului de prostată, dar și a neoplaziilor de tub digestiv. Aceasta se datorează concentrației importante de licopen care se află în roșii (atât în cele proaspete cât și în cele prelucrate industrial).
Ardeiul are și el numeroase substanțe cu efect antioxidant, printre care și licopen, în special ardeiul roșu și cel portocaliu, dar și betacaroten. Ardeiul are și o considerabilă cantitate de vitamina C, chiar mai mult decât roșiile. Doar 250 de grame de ardei consumate pe zi pot asigura 230% din necesarul zilnic de vitamina C. Cantitatea de calorii pe care o aduc organismului ardeii este foarte scăzută, doar 20 de calorii la o astfel de porție. Din acest motiv ardeiul nu trebuie să lipsească din dieta de vară. Specialiștii recomandă ardeiul și pe post de gustare sănătoasă între mese, sau, dacă îl preferăm în salate, am putea să îl combinăm cu roșiile. Rezultatele vor fi uimitoare.

Apa și beneficiile ei

 Poate cel mai important „produs nutritiv”, de care specialiștii amintesc în toate recomandările lor este apa. Apa este lipsită de valoare nutritivă, însă ea catalizează numeroase procese în organism, inclusiv digestia și metabolismul. Este foarte importantă și la nivel celular, deoarece este implicată în numeroase reacții catalitice prin ionii pe care îi conține.
Apa este și elementul cheie în numeroase diete și regimuri de slăbit, deoarece consumul său poate tăia din apetit și astfel se reduce considerabil pofta de mâncare, mai ales dacă este combinată cu fructe și legume de sezon.

Leave a comment