Fasolea, indiferent de culoare, este o legumă foarte sănătosă şi bogată în substanţe nutritive. Însă fasolea roşie este recomandată spre consum datorită conţinutului ridicat de fibre şi antioxidanţi. De aceea medicii recomandă consumul de fasole roșie cel puțin o dată pe săptămână.

Fasolea roșie previne și ține sub control colesterolul

Studiile recente ale specialiștilor arată că fasolea roșie este foarte bună pentru menținerea sub control a nivelului de zahăr din sânge. Potrivit www.clickpentrufemei.ro, indicele scăzut de zahăr pe care îl are fasolea roșie previne riscul de diabet. Așadar este indicat să includem fasolea roșie în alimentație cel puțin odată pe săptămână.

Fasolea roșie reduce nivelul „colesterolului rău”

Boabele de fasole roșie pot contribui deasemenea, la reducerea „colesterolului rău”. Potrivit www.exquis.ro, un studiu recent a demonstrat că prin consumul de fasole roșie cel puțin odată pe lună se poate reduce nivelul colesterolului LDL. Boabele de fasole roșie conțin un procent mare de conținut solubil care este folosit de către organism pentru a crește producția de suc biliar.

Fasolea roșie previne afecțiunile cardiovasculare și îmbunătățește sănătatea creierului

 Sute de oameni suferă de diferite boli de inimă din cauza stilului de viață agitat și sedentarismului, dar fasolea roșie este cunoscută pentru capacitatea pe care o are în prevenirea bolilor cardiovasculare. Substanțele nutritive pe care le conține reduc inflamația în organism, care, la rândul său, previn bolile cardiace. Deasemenea fasolea roșie este foarte bogată în vitamina B1, care este esențială pentru buna funcționare a creierului. De asemenea, se spune că vitamina B1 reduce riscul de demență și boala Alzheimer.

Reducerea în greutate este favorizată de fasolea roșie

Se pare că fasolea roșie poate fi ingredientul de bază din dieta femeilor. Fasolea roșie conține o substanță numită inhibator de alfa-amilază, care ajută la reglarea depozitelor de grăsime din organism. Aceasta împiedică defalcarea amidonului în organism și, prin urmare, conduce la o pierdere eficientă în greutate. În plus, boabele de fasole roșie sunt bogate în fibre. Știm că alimentele care conțin fibre sunt necesare în dietă atunci când vrem să slăbim.

Cum se poate consuma fasolea roșie

foto: Cezar Budescu (17.07.2020)

Fasolea roșie poate să înlocuiască în mâncare fasolea albă, dar, prin procesul de gătire își va pierde din proprietăți. De aceea cel mai recomandat este să o consumăm în salate. Pe timp de vară este foarte ușor, iar salata va avea și un efect răcoritor asupra organismului. Salata este foarte ușor de preparat, aveți nevoie doar de două roșii, câteva frunze de salată verde sau spanac, una sau două cepe, două-trei ridichi, două borcane de fasole roșie, ulei, și zeamă da lămâie sau oțet. Salata va fi una delicioasă, sățioasă, și cu siguranță cu multe efecte benefice asupra organismului.

Leave a comment