Psihologia pozitivă a apărut și s-a dezvoltat în cea de a doua jumătate a secolului XX, avându-i ca principali promotori pe psihologii Martin E.P. Seligman și M. Csikszentmihalyi, și se concentrează pe punctele forte și virtuțile care îi ajută pe oameni să aibă succes în viață și să fie fericiți.
Accentul cade pe aspectele personale pozitive, accentuarea emoțiilor pozitive, căutarea și încercarea de a dezvolta talentul și încercarea de a face viața omului mai împlinită.

Gândirea pozitivă, cheia sănătății psihice și fizice

Fericirea, această stare subiectivă de bine, depinde, după cum arată site-ul https://www.la-psiholog.ro foarte mult de gândurile și sentimentele în legătură cu propria existență și de interpretarea pe care o dăm evenimentelor din jur, și nu de lucrurile care ni se întâmplă. Cu alte cuvinte, fiecare dintre noi poate să modifice nivelul personal de fericire. Așa se explică faptul că persoanele care au o gândire pozitivă se bucură de mai mult succes, o mai bună sănătate psihică și chiar fizică. Există studii care arată că pacienții afectați de maladii grave, sau chiar mortale, dar care au păstrat o gândire pozitivă au supraviețuit mai mult decât cei care au privit realitatea cu mai multă obiectivitate. Potrivit psihologiei pozitive, această viziune, mai puțin realistă ne-ar putea proteja de îmbolnăvire.

Cum ne ajută gândirea pozitivă?

Gândirea pozitivă ne va ajuta șă descoperim că nu avem limite în puterea de a rezolva orice problemă, a îndeplini orice obiectiv propus și a ne făuri propriul viitor. Secretul constă în încrederea în propriile noastre forțe indiferent de situație.

Sfaturi pentru a gândi pozitiv

Pentru a deveni o persoană pozitivă nu este suficient doar să vă informați în legătură cu acest subiect, ci aveți nevoie de hotărâre și consecvență. Deși această schimbare se face la nivel subconștient, este posibil să realizați procesul și la nivel conștient. Chiar dacă pare copilăresc sau ciudat, nu aveți nimic de pierdut dacă încercați. Ignorați ce spun cei din jur atunci când observă că v-ați schimbat gândirea și alungați din minte orice dorință de a renunța.
Încercați să anticipați doar situații favorabile și benefice. În conversațiile cu ceilalți sau în dilogul din minte utilizați doar cuvinte pozitive cum ar fi pot, sunt capabil, se poate face, etc. Trebuie să fiți foarte vigilenți cu gândurile negative care se ivesc și să le înlocuiți imediat cu gânduri pozitive și constructive, de fiecare dată cu persistență.
Gândiți pozitiv de fiecare dată, indiferent de situația de moment și așteptați numai rezultate favorabile. Înainte de a întreprinde orice acțiune, încercați să vizualizați în minte rezultatul încununat de succes. Dacă faceți acest exercițiu cu concentrare și credință, veți fi uimiți de rezultate.

Leave a comment