Vara, pe caniculă, mai mult decât oricând, trebuie să avem grijă să ne hidratăm suficient, astfel încât țesuturile, celulele și organele corpului nostru să nu aibă de suferit din cauza temperaturilor extreme.
Organismul uman folosește apa pentru nenumărate funcții, printre care reglarea temperaturii corpului și a tensiunii arteriale, pentru buna funcționare a creierului, dar și pentru transportul oxigenului până la cele mai mici celule ale corpului. Un aport suficient de apă este deasemenea esențial pentru buna funcționare a rinichilor.
Apa reprezintă mai mult decât jumătate din greutatea unui om. Pierdem însă mult din această apă atunci când respirăm, când transpirăm, când folosim toaleta, iar în zilele caniculare pierderile sunt și mai mari.De aceea este bine să ne asigurăm că apa pierdută este înlocuită, astfel încât să nu ajungem să suferim de deshidratare, fapt care ne poate crea serioase probleme de sănătate.

Cum ne dăm seama că suntem deshidratați

 Potrivit .sfatulmedicului.ro, hidratarea insuficientă încetinește procesul digestiv, dar duce și la apariția unor alte simptome cum ar fi gura uscată, urina închisă la culoare și în cantități mai mici decât de obicei, oboseala, somnolența, durerile de cap, stările de confuzie sau amețelile. În același timp, persoanele deshidratate pot să nu aibă lacrimi atunci când plâng.
În cazurile mai grave, deshidratarea poate duce la pierderea cunoștinței. Primul semn al deshidratării este însă setea excesivă.

Riscurile deshidratării în anumite boli

Persoanele cu cel mai mare risc la deshidratare pe timp de vară sunt vârstnicii, cele care fac efort fizic intens, persoanele care suferă de anumite boli cronice, cât și cele care nu beau suficientă apă.
În cazul în care suferiți de pietre la rinichi sau infecție a vezicii urinare, este mai mult decât important să nu uitați de cei doi litri de apă pe zi care trebuie consumați de către oricine.
În cazul în care aveți febră, diaree, ați vomitat, mergeți la sport sau sunteți nevoit să stați afară pentru o perioadă mai lungă de timp, este esnțial să creșteți aportul de apă. Deasermenea o persoană care este predispusă la transpirație în exces are nevoie de o cantitate mai mare de lichide.
Unele boli, cum ar fi diabetul și afecțiunile inimii, solicită o hidratare adecvată, de aceea trebuie să aveți grijă să beți apă suficientă. Dacă faceți tratamente cu diuretice, este un alt motiv pentru hidratare suficientă pe vreme călduroasă.
Pe lângă apă, sucurile naturale de fructe, laptele și ceaiurile sunt de mare ajutor în hidratarea organismului.

Sfaturi pentru a vă menține hidratat pe timp de caniculă

  • Țineți o sticlă de apă cu voi pe tot timpul zilei.
  • Dacă nu vă place apa simplă, de la robinet, puteși adăuga în ea suc de lămâie.
  • Când faceți sport, beți apă înainte, în timpul și după terminarea exercițiilor
  • Dacă vă este foame, mai ales pe timp de caniculă beți și apă. De multe ori setea poate fi confundatăcu foamea. Dacă sunteți la cură de slăbire, cu atât mai bine căci vă va ajuta să slăbiți, deoarece apa crește senzația de sațietate și veți mânca mai puțin.

Leave a comment