Cu toții ne punem problema reducerii costurilor deplasărilor cu mașina. Pe de altă parte, ecologiștii ne atrag atenția asupra pericolului pe care îl reprezintă poluarea. Va fi oare automobilul electric soluția pentru viitor?
În prezent, majoritatea dintre noi folosim mașini dotate cu motoare cu ardere internă, fie că sunt ele Diesel sau pe benzină. Alimentăm mașinile la pompă, cu un preț care de multe ori ni se pare cam mare, dar nu avem încotro. Mașina nu merge cu apă, aer sau vapori de combustibil rămași prin rezervor. Cu toții ne dorim un mijloc de locomoție mai ieftin, dar care să ne ofere și confortul autoturismului propriu. Ei bine, pentru asta sunt inginerii care au conceput și modelul de autoturism cu motor electric. Mai mult decât atât, constructorii de automobile s-au gândit și la binele planetei și al mediului, atunci când au implementat motorul electric la autoturismele de serie. Multe guverne se gândesc deja la interzicerea mașinilor clasice și înlocuirea lor cu autovehicule electrice care nu poluează mediul.

Marea Britanie va interzice mașinile cu motoare clasice din 2035

 Astfel, potrivit bursa.ro, Marea Britanie va interzice vânzarea automobilelor alimentate cu benzină și motorină, dar și pe cele hibride începând cu 2035, cu cinci ani mai devreme decât era planificat, în încercarea de a reduce poluarea aerului. Această acțiune ar putea anunța sfârșitul motorului cu ardere internă care a dominat lumea de peste un secol, informează Reuters.
Maea Britanie s-a angajat să ajungă la zero net emisii până în 2050, dar Rebecca Newsom, șefa Greenpeace din Marea Britanie, a declarat că Primul Ministru trebuie să ia măsuri mai largi decât „curățarea transportului”.
„Avem nevoie de o regândire completă a modului în care ne alimentăm economia, ne construim casele, ne mișcăm sau ne creștem mâncarea” a spus ea.
Demersurile făcute de Marea Britanie oferă o victorie importantă mașinilor electrice, iar dacă măsurile propuse de Regatul Unit vor fi implementate de mai multe țări, bogăția producătorilor de petrol ar putea fi serios afectată. Totodată, atât industria auto, cât și unul dintre principalele simboluri ale capitalismului din secolul XX, automobilul în sine ar putea fi transformate. Țările din întreaga lume au anunțat că intenționează să renunțe în totalitate la vehiculele Diesel în urma scandalului de emisii Volkswagen din 2015, iar UE introduce reguli mai dure privind dioxidul de carbon.

Tot mai multe primării europene interzic mașinile Diesel în centrul orașelor

 Primarii din Paris, Madrid, Mexico City și Atena au spus că intenționează să interzică vehiculele Diesel din centrul orașelor lor până în 2025. Franța se pregătește să interzică vânzarea de mașini cu combustibil fosil până în 2040, iar Parlamentul norvegian și-a stabilit un obiectiv neobligatoriu ca până în 2025 toate automobilele să fie cu emisii zero.
În același timp, planul autorităților din Amsterdam prevede ca anumite vehicule Diesel să fie interzise din centrul orașului. Începând cu anul 2022, autobuzele și autocarele vor fi permise în centrul orașului numai dacă au motoare electrice sau cu hidrogen, iar până în 2030, toate mijloacele de transport din oraș trebuie să fie fără emisii.

Vehiculele electrice încurajate de autorități

În timp ce unii producători auto întâmpină probleme în a contrabalansa sfârșitul motorului cu combustie, alții au îmbrățișat un viitor în care vehiculele electrice prevalează.
Interdicția impusă de autorități reprezintă o amenințare pentru locurile de muncă germane, într-u cât Marea Britanie este cea mai mare piață de export pentru producătorii de mașini, reprezentând circa 20% din vânzările globale, iar mașinile electrice necesită mai puțin timp pentru a fi construite decât variantele cu combustie sau hibride.
Modelele Diesel și pe benzină reprezintă în continuare 90% din vânzările din Marea Britanie, iar potențialii cumpărători de modele mai ecologice sunt îngrijorați de disponibilitatea limitată a punctelor de încărcare, gama anumitor modele și costuri.
Guvernul britanic a informat că a oferit un plus de 2,5 milioane de Lire Sterline (3,25 milioane Dolari) pentru a finanța instalarea a peste 1000 de puncte noi de încărcare pentru vehicule electrice pe străzile rezidențiale. Deasemenea a oferit finanțări pentru dezvoltarea tehnologiei vehiculelor electrice.

Leave a comment

Lasă un răspunsAnulează răspunsul