Dependența de nicotină este unul dintre obiceiurile cel mai greu de învins. Deși mulți fumători și-ar dori să renunțe la acest obicei, puțini sunt cei care chiar reușesc să o facă. Și asta pentru că efectele sevrajului care apare sunt foarte neplăcute și pentru mulți insurmontabile.
Să încercăm, cu ajutorul site-ului https://www.farmaciata.ro, să aflăm cum să ne lăsăm de fumat cu ajutorul câtorva trucuri simple.

Observarea obiceiurilor

Pentru a ne mări șansele de reușită în renunțatul la fumat este recomandat să începem prin a ne observa și analiza obiceiurile în materie de fumat. Fiecare dintre noi fumează din anumite motive, deci obiceiul fumatului variază de la o persoană la alta. Sunt persoane care își aprind țigara imediat ce se trezesc, altele care nu fumează dacă nu au o cafea lângă țigară.Odată conștientizate aceste obiciuri, ele pot fi înlocuite. Asta desigur dacă există multă dorință și puțină voință.

Fixarea de obiective realiste

În loc să ne propunem să renunțăm dintr-o dată la acest viciu, este de preferat să ne stabilim obiective realiste care ne vor ajuta să progresăm în dorința noastră de a scăpa de fumat. De exemplu, dacă obișnuim să fumăm la intervale de două ore, am putea începe prin a mări intervalul la două ore și jumătate, apoi la trei ore și tot așa. Iată așadar cum să ne lăsăm de fumat definitiv, adoptând politica pașilor mici dar siguri.

Să facem din locuință un spațiu pentru nefumători

Renunțarea la tutun presupune, în primul rând, eliminarea țigării din viața cotidiană. De aceea, dacă sunteți obișnuit să fumați în camera voastră, începeți prin a transforma acest spațiu într-unul pentru nefumători. Spălați absolut orice lucru care miroase a tutun, de la haine până la lenjerie de pat și perdele, și faceți o curățenie generală. Curățați inclusiv geamurile și parchetul cu soluții care emană un miros proaspăt și plăcut. Spălați bine scrumiera, și puneți-o într-un dulap, alături de alte vase pe care nu le utilizați frecvent. Treptat, extindeți acest spațiu pentru nefumători și în celelalte încăperi ale casei. În acest fel, în foarte scurt timp veți ajunge să nu mai fumați în casă.

Foarte important este să aveți sprijinul celor apropiați

Este foarte important ca atunci când luăm decizia de a renunța la fumat să o comunicăm și apropiaților noștri. Deasemenea ar fi bine să îi convingem să nu mai fumeze în prezența noastră pentru a nu ne sabota involuntar decizia. Deasemenea este bine să îi ținem la curent cu progresele noastre. În măsura în care resursele financiare ne permit este indicat să apelăm și la ajutorul specialiștilor care cunosc miza sevrajului. Cele mai potrivite persoane cărora să le cerem părerea despre cum să ne lăsăm de fumat, sunt, evident, medicii și psihoterapeuții.

Progrese mici, dar sigure

În momentul în care decidem să ne lăsăm de fumat trebuie să fim conștienți de faptul că acesta e un angajament pe termen lung, care necesită foarte multă răbdare. și asta pentru că organismul și creierul nostru are nevoie de timp pentru a se adapta noilor condiții de viață. În ceea ce privește metoda aleasă pentru a renunța la tutun, trebuie să știți că nu există o metodaă universal valabilă. Dacă ați încercat deja să vă lăsați de fumat și nu ați reușit, cu siguranță metoda aleasă nu a fost cea care să se potrivească personalității voastre.
Până la urmă, reușita fiecăruia dintre noi în lupta cu fumatul ține în special de determinarea noastră.În momentele grele, când cu toții suntem tentați să ne aprindem o țigară, va trebui să ne aducem aminte faptul că fumatul dăunează grav sănătății, dar și portofelului. Știm asta, dar repetarea acestei afirmații ori de câte ori simțim nevoia să aprindem o țigară, ne va face să o integrăm mai bine.

Leave a comment